Ogłoszenia

» jesteś tutaj: » Ogłoszenia
Sąd w niniejszym postępowaniu rozpoznawał zażalenie na postanowienie I instancyjne, które zmieniło rozstrzygnięcie o kosztach egzekucji. Na skutek uwzględnionego pozwu o pozbawienie wykonalności tytułu egzekucyjnego - komornik umorzył egzekucję, ale orzekł o obowiązku ponoszenia kosztów przez dłużnika. Powyższe zostało zaskarżone przez dłużnika ww całości. Dłużnik kwestionował obciążenie go kosztami oraz zasądzenie od niego kosztów zastępstwa w egzekucji. Sąd I instancji podzielił żądanie skargi w całości. Na postanowienie do zażalenie wywiódł wierzyciel Sąd Okręgowy zażalenie oddalił jako bezzasadne i obciążył wierzyciela kosztami.
Powód dokonał zakupu samochodu osobowego. W dacie podpisania ogłoszenia rok pojazdu był przez niego sprawdzany na umowie, wobec wątpliwości czy jest to data 1991 czy 1997 - kwestię tę ustalał z pozwanym, który wskazał, że jest to rok 1997. Po 2 dniach - powód podczas przygotowywania dokumentów do rejestracji pojazdu, odkrył, że ten jest z roku 1991. Okoliczność tą zgłosił na policję, jako oszustwo. Przy okazji policja ustaliła wadliwy numer VIN pojazdu i zatrzymała go na parkingu policyjnym. Powód na skutek tego - złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy, powołując się na wady pojazdu. Pozwany początkowo oświadczył, że wyraża zgodę na odstąpienie oczekując zwrotu pojazdu, co nie było możliwe z uwagi na to, że ten był na parkingu policji. Po zakończeniu postępowania ( okazało się, że numer VIN jest nieprawidłowy przez omyłkę urzędniczą) pojazd został zwrócony powodowi - a ten próbował zwrócić go pozwanemu  zgodnie z umową. Pozwany nie przyjął samochodu, unikał kontaktu z powodem, który skierował sprawę do sądu. Sąd powództwo oddalił, uznając, że nie było podstaw do żądania zapłaty a pojazd - nie był obarczony wadami uzasadniającymi odstąpienie od umowy.

Wyrok nie jest prawomocny - strona powodowa wywiodła apelację.
Szanowni Państwo

Informacje o sprawach, jak również nasze wskazówki - które można znaleźć na naszej stronie, nie mogą stanowić rozwiązania uniwersalnego we  wszystkich sprawach. Każdy problem powinien być analizowany z uwzględnieniem wszystkich okoliczności. Niezależnie od pozyskanej z naszej strony wiedzy - zachęcamy  do kontaktu z adwokatem, w ramach porady prawnej bądź zlecenia prowadzenia sprawy.
data publikacji: 2016-09-08 20:31:15

Informujemy  ze w dniu 18 czerwca miało miejsce zgromadzenie izby adwokackiej w Białymstoku, poniżej prezentujemy wyniki wyborów:
data publikacji: 2016-06-27 15:02:27

Urząd Miejski w Białymstoku - Departament Finansów Miasta
nr konta PEKAO S.A. 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
data publikacji: 2015-10-04 18:16:11

Wszystkich, którzy za pośrednictwem poczty elektronicznej - przesyłają na adres kancelarii niezamówione materiały reklamowe, zapraszam do zapoznania się z cennikiem adwokata - w zakresie zapoznawania się z treścią tych reklam.
data publikacji: 2014-09-19 15:35:48

Szanowni Państwo, mając na uwadze, iż postępowanie sądowe często wiąże się z obowiązkiem uiszczania szeregu opłat sądowych, celem udogodnienia klientom realizacji obowiązku uiszczenia tych opłat - poniżej podajemy numery kont Sądów białostockich.

Przed wykonaniem przelewu, proszę się upewnić, że konto jest prawidłowe i nie zostało uaktualnione. Informacje bieżące można znaleźć na stronie internetowej sądu, bądź w BOI sądu przy ul. A Miskiewicza 103 w Białymstoku.
data publikacji: 2014-09-09 15:27:16

Szanowni Państwo

Celem usprawnienia Państwa komunikacji w wymiarem sprawiedliwości, poniżej zamieszczamy dane adresowe białostockich sądów, wraz  z telefonami kontaktowymi do biur obsługi interesanta.
data publikacji: 2013-08-16 14:50:13